Новини від СЕАТ
10.07.2020

Сімейний автомобіль: від SEAT 1430 Estate до абсолютно нового Leon Sportstourer

Історія SEAT
1

> Через 50 років після появи 5-дверного SEAT 1430 компанія SEAT святкує випуск абсолютно нового SEAT Leon Sportstourer

>  У 1970 році SEAT 1430 отримав 5-дверний кузов «універсал» та об'єднав у собі можливості вінтажного кросовера й седана з фургоном

>  Leon Sportstourer успадкував концепцію SEAT 1430: зручний, практичний і динамічний, але з низьким рівнем використання палива та сукупністю сучасних технологій

Марторель (Іспанія). «Не залишилося місця? А вам ще треба вмістити одну валізу, м'яч і дві пляжні парасольки? Справді?» 50 років тому SEAT хотів запропонувати своїм клієнтам рішення, випустивши седан 1430 із кузовом універсал, потужну версію SEAT 124 преміум класу. У той час подорожі під час літньої відпустки не надто відрізнявся від сьогодення. Мало людей подорожували літаком, і дуже мало - їздили в поїздки за кордон. Купувати другий автомобіль для сім'ї не було звичною справою. 5-дверний SEAT 1430 було створено для того, щоб задовольнити нові потреби суспільства у той час. Автомобіль не був таким об'ємним, як SEAT 1500 Estate, а тому рухався міськими дорогами впевненіше, хоча інтенсивність руху постійно збільшувалась, а пошук місця для паркування перетворився на справжній виклик. Модель 1430 мала виразний зовнішній вигляд. Вона слугувала своїм власникам за службовий автомобіль, а також транспортний засіб для щоденних справ, поїздку з дітьми до школи й назад додому. На вихідних та у відпустці SEAT 1430 зарекомендував себе як динамічний туристичний автомобіль, ідеальний для подорожей на далекі відстані. Окрім того, його було оснащено великим багажним відділенням, яке можна було завантажити буквально до даху.

Через 50 років з'явився абсолютно новий SEAT Leon Sportstourer, який виготовляється на заводі в Марторель. Це дуже просторий, динамічний та ще економічніший, безпечніший і покращений автомобіль, ніж 1430 Estate був свого часу.

Дизайн екстер'єру

«Функціональний та елегантний» - саме так ЗМІ описували SEAT 1430. Хром підкреслює квадратні пропорції дизайну автомобіля з виразними чіткими лініями. Поруч із ним SEAT Leon Sportstourer виглядає майже органічним, змодельованим повітрям, таким, що випромінює чистоту, точність і сміливість. Його відповідність технічним вимогам і естетичним трендам, а також доповнення практичності та зважання на продуктивні фактори кондиціонування роблять SEAT Leon одним із найдосконаліших транспортних засобів у сегменті.

-          Вид спереду. Маленька решітка радіатора в моделі 1430 не задовольнила б потреби SEAT Leon у свіжому повітрі в деяких умовах. Справа не лише в охолодженні двигуна, але й в повітрозабірнику, моторній оливі та охолодженні конденсатора системи кондиціонування повітря. Для того щоб впоратися з такою кількістю повітря, не зіпсувавши водночас аеродинаміку Leon, потрібні були досконаліші комп'ютеризовані інструменти проєктування, як-от аналіз гідродинаміки.

-          Вид ззаду. Низька зона для завантаження багажу та широкі двері багажника для автомобіля з кузовом універсал. Ми бачимо чіткий структурований дизайн, який дозволяє зберегти жорсткість кузова й безпеку оригінального кузова седан. Інтегровані плоскі бампери, а не виразні елементи, як у моделі 1430, виглядають естетично та структурно довершено. Задні ліхтарі в седані 1430, меншій 5-дверній версії, були помітно великими, але їхню функціональність навіть не можна порівнювати із сучасними повністю світлодіодними ліхтарями нового SEAT Leon.

-          Вид збоку. Вузькі гальмівні колодки й маленькі колеса сильно контрастують із повними арками для коліс у Leon Sportstourer. Вони не лише виділяють колеса в силуеті автомобіля, але й виконують своє завдання, не порушуючи гармонійність пропорцій автомобіля, щоб він не займав занадто багато місця на дорозі (юридична вимога). Співвідношення металу та скла свідчать про прагнення забезпечити хорошу видимість SEAT 1430. Не шукайте бокових дзеркал у моделі 1430. На той час оснащення ними автомобілів не було обов'язковим.

Сьогодні абсолютно новий SEAT Leon Sportstourer є ближчим до «магічних» пропорцій 1/3-2/3, які надають візуальне відчуття захисту й надійності. Технології допомагають водієві контролювати весь простір навколо SEAT Leon. У 70-х роках такі телевізійні програми, як-от «Джетсони», спонукали молоде покоління мріяти про майбутнє. І навіть якщо SEAT Leon не літає у 2020 році, такі системи, як-от радар, дозволяють автомобілю «бачити» навіть за поганих погодних умов, наприклад у тумані. SEAT 1430 Estate був на 3 сантиметри вищим, ніж седан, але лише на 1 сантиметр довшим. Сьогодні новий Leon Sportstourer на 27 сантиметрів довший, ніж новий 5-дверний SEAT Leon. І, незважаючи на його розміри, - на 60 сантиметрів довший, ніж 1430, - SEAT Leon маневрує на такому рівні, який 50 років тому здавався науковою фантастикою, завдяки датчикам паркування, камері заднього виду, системі автоматичного паркування та помічникові виїзду заднім ходом.

Від аналогового до цифрового

SEAT 1430 був досить привабливим автомобілем. Діти задивлялися на нього, висуваючи голови з автомобілів з боку водія, коли він був десь припаркованим. Модель 1430 була оснащена годинником, але, що важливіше, також тахометром і спідометром із позначкою в 170 км/год, як у спортивного автомобіля. SEAT Leon викликає більше захоплення, адже в нього зовсім немає циферблатів, але цифрова панель приладів Digital Cockpit із 10,25-дюймовим екраном видає всю необхідну інформацію. Окрім того, її можна налаштувати на свій смак.

Оскільки в 1970 році на ринку не було представлено дуже багато моделей, SEAT 1430 був виразним завдяки подвійним квадратним переднім фарам. «Чудове освітлення». Саме цей опис з'явився в той час. Так само можна описати новий SEAT Leon Sportstourer. Технологія Full LED надає Leon чіткого впізнаваного стилю.

Елегантна кришка із замковою щілиною приховувала й захищала бензиновий бак у моделі 1430. Більший бак (47 літрів замість 39) у версії з кузовом універсал потребував змін у доступі до баку. Його розмістили з лівого боку - нині неймовірна зміна дизайну. Новий SEAT Leon Sportstourer оснащено системою безключового доступу Kessy Go. Його також можна полюбити за роз'єми USB-C, завдяки яким можна підключати й заряджати портативні пристрої, а також за систему панорамного фонового підсвічування.

Від Отто до Міллера... і до альтернативних джерел енергії

У SEAT 1430 використовувалась класична схема силових агрегатів, а саме: автомобіль було оснащено двигуном із поздовжнім розташуванням і приводом на задні колеса. У SEAT Leon дотримуються сучасної класики: двигун із переднім розташуванням, який встановлюється поперечно, і привод на передні колеса. Звісно, ви також можете обрати SEAT 4Drive - систему повного приводу з трансмісією - у поєднанні з 2,0-літровим двигуном TDI.

Назва SEAT 1430 з'явилась після переміщення 4-циліндрового двигуна об'ємом у 1438 см3 і потужністю в 70 к. с. (а пізніше більш потужною версією 75 к. с. - описувався в прес-релізах). У 70-х роках ніхто нічого не чув про цикл Міллера. Режим Міллера використовується в новому SEAT Leon, який пропонує потужність у 130 к. с. із таким самим робочим об'ємом у 1498 см3. Довгий хід поршня, безпосереднє впорскування, змінна турбіна, ступінь стиснення 12,5:1 і система активного управління циліндрами створюють магію. Завдяки всьому переліченому вище 1,5-літровий двигун TSI є надзвичайно ефективним із вихідною потужністю на вибір -130 к. с. або 150 к. с. (останнє значення для конфігурації двигуна середнього гібрида). SEAT Leon Sportstourer споживатиме приблизно 6 л пального на 100 км у конфігурації середнього гібрида (eTSI). Це наполовину менше, ніж у SEAT 1430. SEAT Leon Sportstourer можна оснастити різними двигунами: бензиновим, дизельним, на стисненому природньому газі, версії середнього гібриду та гібриду.